Överraskning

Kommentera
 

Ibland kan man bli överraskad som när jag skulle överraska med att köpa en trädgårdspall som skulle underlätta vid plantering och trädgårdsarbete.

 

När man nu skall vara lite försiktig med att springa i affärer tänkte jag att det var säkrast att köpa en pall på nätet.

Sagt och gjort hittade jag en pall med en tillhörande väska för verktyg för 349 kronor och jag klippte till med köpet den den 7 april. Tänkte att det kunde vara värt att slippa att slira omkring i någon affär.

 

Veckorna gick men ingen trädgårdspall i sikt men så plötsligt den 3 maj nära en månad senare fick jag ett litet paket och en räkning från Klarna i brevlådan.

Det lilla paketet innehöll en grön liten ihopvikt väska.

Räkningen från klarna daterad 29 april med en lika förvånande påminnelseavgift på 60 kronor var nu på 409 kronor. 

(Två överraskningar i samma paket) fast nu lite dyrare än ett kinder-ägg.

 

jag blev upplyst om att Biltema säljer trädgårdspallar för 199 kronor så det var också en överraskning, men tyvärr var de slutsålda.

 

Jovisst kunde jag skickat tillbaka paketet men det var ingen returblankett med men paketet såg ut att vara sänt från Kina så jag skrev till företaget som påstod att jag bara köpt en väska och framhöll att jag kunde gå in på 

medföljande länk och köpa en trädgårdspall för halva priser 349 kronor.

Jag skrev till företaget: 

 

Köte en trädgårdsåpall den 7 april för 349 kronor och efter lång väntan till 3 maj kom det en liten grön väska som nu kostar 409 kronor, finns det någon förklaring till det? Känner mig hur blåst som helst!

 

Bedöm själva av bilden vad ni tror att ni köpt.

 

Hej Sylve,

Tack så mycket för ditt e-postmeddelande.

Vi är glada att höra att du har fått din beställning.

Jag kan se att du bara har beställt trädgårdsväskan och inte själva pallen.

På webbplatsen när du beställde borde du ha valt setet med både väskan och pallen.

Det är möjligt att köpa pallen med 50% procent. Använd bara koden: GARDEN50

Du kan köpa pallen på den här länken: https://vincini.se/products/sun-basket

Vi önskar dig en trevlig dag och om du har ytterligare frågor är du mycket välkommen att skicka ett meddelande till oss.

 

Med vänliga hälsningar,

Anna | Kundtjänst Vincini | https://vincini.se/

 

Vem f:n köper en liten grön verktygsväska i syntetisk plast för 349 kronor? jo tydligen jag då.

 

Vem orkar? Betala och bli av med skiten och skippa att handla på nätet tänkte jag och nu har jag fått min andra spruta så jag kan gå och handla själv om några veckor när och Biltema fyllt på sitt lager.

 

Jag har ju nu också Sveriges dyrast verktygsväska därtill, men troligen hänger jag den gömd i förrådet eftersom den ger mig dåliga vibbar och dålig stämning vid åsynen.

 

Någon mer handling på nätet tror jag att jag avstår från, men jag tror det här i alla fall kan roa mina läsare så håll till godo.

 

Mycket skrik för lite ull sade gumman som klippte grisen.

 

Om ni har långtråkigt kan ni skrolla ner och läsa mina tidigare inlägg där det finns berättelser om både Gotland och fastlandet.